Arvis Magone - interaktīvā satura izstrādātājs Unity vidē. Vizuālā satura izstrāde spēlē “Ferma”. Arvis darbojas šajā nozarē jau vairākus gadus. Digitālo inovāciju parkam bija iespēja ar viņu aprunāties, un uzzināt vairāk par viņa karjeras attīstības ceļu un iepazītu Latvijas spēļu izstrādātāju nozari.
Ar ko tas sākās? Arvi vienmēr ir aizrāvusi zīmēšana. Pirms Arvis saņēma savu pirmo datoru, viņš jau sāka prātā iztēloties dažādas spēles, to tēlus un detaļas, ko viņš varētu izveidot. Ideja par savu spēli, kas iekļaujas zinātniskās fantastikas stilā, iedvesmojoties no filmas “Zvaigžņu kari”, nepameta Arvja prātu. Kladē veidodams skices, rēķinādams planētas un vizualizējot savas idejas, Arvis ļāvās fantāzijas pašplūsmai. Tētis nejauši uzgāja šo kladi ar puiša fantāzijām, un ieraudzīja viņa talantu.
Arvis sāka ar vienkāršām lietām- izstrādājot bildes, banerus. Tikai beidzot pamatskolu, sākās datorklases un viņš nodomāja, ka vēlas macīties vairāk. Vidusskolu absolvējot, Arvis uzdeva sev jautājumu - ko es vēlos dzīvē sasniegt? Viņam bija svarīgi atrast nodarbi, kas viņam patīk, ir interesanti, aizraujoši un motivējoši.
Pašmācības ceļā Arvis uzsāka informācijas tehnoloģiju apguvi. Pirmais, ko viņš apguva, bija mājaslapu un reklāmu izstrāde. Viņa pirmais projekts bija programmā “Flash”. Paralēli tam, Arvi nepameta doma par spēļu izstrādi. To viņš sāka apgūt pašmācības ceļā, lēnām kāpinot sarežģītību. Pateicoties zināšanām, ko Arvis bija apguvis, un iespējai komunicēt par savām spējām, Arvis dabūja darbu, ko vēlējās. Tajā laikā, dzīvodams Londonā, no istabeņa viņš kļuva par IT speciālistu. Papildus Arvis izgāja intensīvus viena gada kursus Londonā, kur apguva 3D modelēšanu, video apstrādi Hamletas koledžā.
Arvja spēļu izstrādes karjera sākās neparedzēti. Vairākus gadus nodzīvojis galvaspilsētā, Rīgas dzīve Arvim bija gana, un viņš bija ceļā uz dzimto pilsētu Liepāju. Tajā dienā, ieraudzīdams sludinājumu ar zīmētāja vakanci, viņš izlēma pieteikties, un devās uz interviju. Ļoti īsā laika sprīdī Arvis dibināja pirmās darba attiecības kā spēļu izstrādātājs uzņēmumā Brain Solutions, un izveidoja vizuālo saturu spēlei “Ferma”. Tā kā Arvis jau bija pievērsies spēļu izstrādei, viņam parādijās iespēja to izpētīt padziļināti. Viņu aizrāva 3D vide, un viņš atklāja vairākas programmas, kur var izstrādāt spēles. Arvis izvēlējās strādāt spēļdziņa Unity vidē, kurā darbojās joprojām.
Spēļu izstrādātājs ir profesionālis, kurš palīdz izveidot videospēli no koncepcijas līdz faktiskam produktam. Spēļu izstrādātāji iesaistās radošos procesos, kuros ietilpst datoru un videospēļu koncepcijas izveide, projektēšana un ražošana. Dizaineri, kas izveido veiksmīgu videospēles sižetu - kartes, spēles vidi vai noteikumus. Mākslinieki un animatori izmanto savu talantu radošajā lauciņā. Programmatūras izstrādātājiem piemīt kodēšanas spējas, lai visu to apvienotu. Šie eksperti visi sanāk kopā un veido vienotu spēles redzējumu un produktu. Video spēļu izstrāde ir komandas darbs. Spēles pirmsagatavošanas process parasti ietver stāsta izveidošanu, dizainu ieskicēšanu un prototipu izveidi. Pēc tam videospēle nonāk ražošanas procesā, kur dizaineri nosaka, kā spēle darbosies, un programmētāji palīdz likt spēlei darboties. Pēcražošana parasti ir vērsta uz problēmu pārbaudīšanu un labošanu.
Lai arī tas ir atkarīgs no konkrētās darba vietas un darba devēja, daudziem spēļu programmētājiem ir nepieciešama vismaz bakalaura līmeņa izglītība, bet bieži vien noder tikai koledžas grāds. Kaut arī dažās no jomām var būt pieejamas sertificētas, asociēto, bakalaura un pat maģistra grāda programmas, bakalaura grāds ir tas, kas visbiežāķ tirgū tiek prasīts. Šajā līmenī topošie dizaineri parasti apgūst nozares tehnoloģijas, bet topošie programmētāji - gūst praktiskas apmācības dažādās programmēšanas valodās. Arī izaugsmes iespējas šajā jomā ir - programmētāji var apsvērt iespēju kļūt sertificētiem kādā noteiktā programmēšanas valodā. Šiem speciālistiem, iespējams, būs jāapmeklē arī tālākizglītības kursi un / vai jāpiedalās profesionālās pilnveides pasākumos.
Daļai šķiet, ka Latvijā nekā nenotiek, šeit ir izveidojusies specīga spēļu izstrādātāju kopiena, kas ik dienas klusiņām strādā pie lieliem projektiem. Vairāk kā 13 gadus Latvijā pastāv organizācija - Latvijas spēļu izstrādātāju asociācija, kuras mērķi ir veicināt spēļu industrijas attīstību, izglītot izstrādātājus un veicināt viņu savstarpēju komunikāciju. Līdz ar to, ir arī attīstījusies spēļu izstrādātāju kopiena, kurā entuziasti un profesionāļi aktīvi komunicē savā starpā.
Latvija šobrīd piedāvā arī vairākas iespējas, kur apgūt spēļu izstrādi gan Rīgā, gan ārpus tās. To ir iespēja apgūt gan kursu programmās, gan studēt padziļināti dažās Latvijas augstskolās. Tāpat tiek arī rīkoti tīklošanās pasākumi, mītiņi, un pat spēļu izstrādātāju nometnes.
Skaties interviju ar Arvi Magoni un uzzini vairāk par šo nozari:
http://konsoles.lv/2017/08/18/latvijas-popularakie-spelu-izstradataji-un-speles/
https://www.strazdina.lv/par-sievietem-spelizstrade-latvija/
https://study.com/articles/Game_Developer_Job_Description_Duties_and_Requirements.html
https://learn.org/articles/Game_Development_Jobs_Your_Career_and_Salary_Questions_Answered.html