Olimpiādē aicināti piedalīties 2-12. klašu skolēni. Skolēniem ir iespēja piedalīties divos programmēšanas konkursos vai viedo tehnoloģiju konkursā.
Olimpiādi organizē Liepājas Universitāte un Digitālo inovāciju parks.
Vērtīgas balvas katrā kategorijā sagādājuši IT uzņēmumi un Liepājas pilsēta.
Sacenties ar vienaudžiem, gūsti jaunas zināšanas, un izaicini savas programmēšanas prasmes un prāta spējas olimpiādē!
Digitālās nozares nākotnē neapstāsies – dalība olimpiādē palīdzēs Tev virzīties tuvāk IT nozarei, un nākotnē būs kā labs ieraksts CV.
Gūsi ne vien lielisku pieredzi, bet arī jaunas zināšanas un prasmes saistībā ar tehnoloģijām, ko nākotnē jēgpilni pielietot.
Konkurss 2.-6. klašu skolēniem
Risinājuma vide: Scratch
1. kārta – attālināti
2. kārta – klātienē
Konkurss 7.-12. klašu skolēniem
Programmēšanas konkurss
1. kārta – attālināti
2. kārta – klātienē
Konkurss 10.-12. klašu skolēniem
Klātienē
Reģistrēšanās – piesaki sevi vai savu komandu olimpiādei. Jo ātrāk pieteiksies, jo vairāk laika paliks programmēšanai!
Komandas saņems pirmās kārtas uzdevumu. Pirmās kārtas labāks komandas tiks uzaicinātas piedalīties 2. kārtā Liepājas Universitātē.
Viedo tehnoloģiju konkurss un olimpiādes 2. kārta – uzaicinātajām komandām būs iespēja cīnīties par vērtīgām balvām.
Lai piedalītos olimpiādē, lieti noderēs programmēšanas, spēļu izstrādes un viedo tehnoloģiju prasmes. Bez tā svarīga ir arī loģiska un algoritmiska domāšana, un attapība.
Ir svarīgi pirms olimpiādes veltīt laiku, lai uzlabotu gan zināšanas, gan prasmes programmēšanā, spēļu izstrādē un viedajās tehnoloģijās.
Rūpīgi izlasi uzdevumu un, cik vien precīzi iespējams, mēģini izpildīt visas prasības. Ja rodas neskaidrības, vari mums uzdot jautājumus un palīdzēsim precīzāk saprast uzdevumu.
Sazinies ar savas skolas skolotājiem, un palūdz, lai viņi Tev iesaka, kā labāk vari sagatavoties olimpiādei. Iespējams, skolotājs var iedot kādus izaicinošus, līdzīgus uzdevumus vai palīdzēt apgūt nepieciešamo.
Konkurss norisināsies 2 kārtās:
1. kārta – attālināti no 26.02.2024. līdz 08.03.2024.
2. karta – klātienē 26.03.2024. Liepājas Univeritātē, Lielā ielā 14, Liepājā. Plānotie konkursa norises laiki – plkst. 9.00 un 10.30.
Konkursa 1. kārtas uzdevumus lejupielādē šeit. Uzdevumi jāizpilda/jānorealizē un jāiesūta novērtēšanai līdz 08.03.2024. plkst. 17.00.
Konkursa 2. kārta – skolēnu komandām 60 minūšu laikā tiek piedāvāts risināt dažādus uzdevumus – veidot uzdevumu risinājuma algoritmu aprakstus, zīmēt blokshēmas, noteikt algoritma darbības rezultātu, kā arī sastādīt algoritmus programmēšanas vidē SCRATCH. Konkursa 2. kārta norisināsies klātienē 26. martā Liepājas Universitātes Dabas un inženierzinātņu fakultātes laboratorijās un studiju auditorijās, Lielā ielā 14, Liepājā.
Komandā 2 dalībnieki (komandu nevar veidot 2 sestās klases skolēni).
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Konkurss norisināsies 2 kārtās:
1. kārta – attālināti no 19.02.2024. līdz 15.03.2023.
2. karta – klātienē 26.03.2024. Liepājas Univeritātē, Lielā ielā 14, Liepājā, no plkst. 11.00.
Konkursa 1. kārtas uzdevums ir izveidot izglītojošu datorspēli “Liepājas dzimšanas dienas torte 2024”, ko var spēlēt tīmeklī vai lokāli. Spēles veidošanai var izmantot jebkuru programmēšanas valodu. Spēles scenārijs paredz, ka spēlētājam jāapceļo Liepājas atpūtas un izklaides vietas un jāveic tajās noteikti uzdevumi. Uzdevumus lejupielādē šeit.
Konkursa 2. kārta – līdz 20 komandām, kuras būs ieguvušas labākos rezultātu konkursa 1. kārtā, saņems uzaicinājumu piedalīties konkursa 2. kārtā klātienē – komandu erudīcijas konkursā par programmatūras inženierijas tēmām. Konkursa 1. un 2. kārtas rezultāti summējas. Konkursa 2. kārta norisināsies klātienē 26. martā no plkst. 11.00 Liepājas Universitātes Dabas un inženierzinātņu fakultātes laboratorijās un studiju auditorijās, Lielā ielā 14, Liepājā.
Komandā 1-3 dalībnieki.
Precīzākas uzdevuma prasības un vērtēšanas kritērijus saņemsi pēc reģistrēšanās.
Viedo tehnoloģiju konkurss notiks klātienē 26. martā plkst. 11.00 Liepājas Universitātes Dabas un inženierzinātņu fakultātes laboratorijās un studiju auditorijās, Lielā ielā 14, Liepājā.
Konkursā noritēs trīs kārtās, kurās komandas sacentīsies robotu precīzijas vadīšanā, lāzera stara attālinātā tēmēšanā un robotu automatizētā vadīšanā šķēršļotā apvidū.
Nepieciešamas priekšzināšanas Arduino (C++) programmēšanā, attapība un vēlme uzvarēt.
Komandā 1 – 3 dalībnieki.
Precīzākas prasības un sagatavoto Arduino platformu aprakstus dalībnieki saņems pēc pieteikšanās konkursam.
Spēles jāiesniedz līdz 31.marta plkst. 23:59. Kopā ar spēli jāiesniedz neliels apraksts (līdz divām A4 lapām) vai video ieraksts (līdz 5 minūtēm) par to:
• Kā spēle spēlējama;
• Kādas prasības izdevās norealizēt, jo īpaši pievēršot uzmanību papildus prasībām, kas realizētas;
• Kas spēles izstrādē sanāca īpaši veiksmīgi;
• 7.-12.klašu grupām papildus, atsevišķi jāapraksta, kādā veidā spēle uzstādāma un iedarbināma.
Ja komanda izvēlas veidot video ierakstu, tas var būt ekrāna ieraksts no spēles vai prezentācijas ieraksts, kura laika tiek pastāstīts par augstāk minētajiem punktiem.
Spēles failus un aprakstu/video sūti mums uz info@digip.lv, bet gadījumā, ja kopējais failuapjoms pārsniedz 10MB, tad augšupielādē failus failiem.lv, Google Drive, OneDrive vai kādā līdzīgā failu nodošanas vietnē un sūti mums kopīgošanassaiti. 7.-12.klašu grupām iesakām izmantot GitHub platformu spēles nodošanai. Pēcsaņemšanas nosūtīsim apstiprinājumu, ka esam saņēmuši iesniegto spēli!
Sūtot failus neaizmirsti norādīt komandas nosaukumu!
Uzvarētājus paziņosim 7.aprīlī plkst. 16:00 Facebook tiešsaistes pasākumā šeit. Pēc 7.aprīļa rezultāti tiks ievietoti arī šeit olimpiādes mājaslapā.