Liepājā top ambiciozi animāciju projekti

#kopiena
#tehnoloģijas
Dalīties:
Ikona - persona
Autors:
Līva Vecvagare
Ikona - kalendārs
02
.
11
.
2021
.

“Sense Media” ir radoša digitālo mediju aģentūra, pilna cikla video un animācijas producēšanas uzņēmums, kas idejas pārvērš audiovizuālā stāstā, un – starp citu – ir arī viens no Digitālo inovāciju parka dibinātājiem. Aģentūras līdzīpašnieks Egils Šusts ir viens no tiem Liepājas uzņēmējiem un radošo industriju pārstāvjiem, kuram rūp nozares un pilsētas attīstība tehnoloģiskajos virzienos, kā arī cilvēku prasmju attīstīšana, par ko liecina arī “Sense Media” iesaiste Liepājas tehnoloģiju klasterī.

Pirmie gadi bija izaicinoši

Multimediju satura ražošanas uzņēmums “Sense Media” darbojas kopš 2013. gada, kad uzņēmīgi jaunieši – Egils Šusts un Mikus Austers – apvienojās ar mērķi iekarot kino nozari. Pirmajos trijos gados “Sense Media” bija iekarojis vietējo klientu uzticību un apkalpojis aptuveni 500 klientu vietējā tirgū, filmējot dažādus pasākumus, reklāmas, tiešraides. Sākotnēji jaunie uzņēmēji visu nopelnīto investēja jaunās tehnoloģijās un nebaidījās arī uzņemties riskus.

Animācijas un bizness

Šobrīd “Sense Media” vada Egils Šusts un uzņēmums darbojas kā pilna servisa digitālā satura ražošanas uzņēmums, sākot no Instagram “storijiem” līdz augstas klases kinematogrāfiska veidola video saturam – no koncepcijas līdz izstrādei un piegādei.

Tāpat uzņēmums aktīvi attīsta darbību arī animāciju veidošanas virzienā. Studijā strādā seši animatori, bet Egils cer, ka pēc vairākiem gadiem “Sense Media” animācijas studijā strādās vismaz 80 vietējie un ārzemju animatori, kuri radīs saturu visai pasaulei.

Aizsākums animāciju veidošanai bija brīdī, kad komandai pievienojās šī brīža uzņēmuma līdzīpašnieks Mārtiņš Feodosovs. Ideja vienai no Sense Media apjomīgākajām animāciju idejām “Blinkijs” radās pēc tam, kad Egils iepazinās ar Juri Lisovu no Liepājas 1. ģimnāzijas, kurš bija uzvarējis ASV animācijas filmu producentu apvienības “Frederator Studios” un “Sony Pictures Animation” izveidotā projektu konkursā jauniešiem. Interesējoties, vai viņam ir padomā vēl kāds scenārijs, viņi vienojās īstenot seriāla pilotsēriju “Blinkijs”, kas ir par īgnu suni un viņa aizmāršīgo saimnieku Brendonu.‍

Projektu līdzfinansēja “Tet studija” (iepriekš “Helio Media”), jo tas bija kaut kas Latvijā līdz šim neredzēts. “Tas ir vienkāršs izklaidējošs saturs kā “Simpsoni” vai “Family Guy”, un liela daļa cilvēku grib skatīties tieši tādu saturu un aizmirst par ikdienas nopietnību,” pauž Egils.

Uzticama komanda

Šobrīd “Sense Media” komandā strādā 13 cilvēki – trīs reizes vairāk nekā gadu iepriekš. 2020. gadā uzņēmuma apgrozījums sasniedza 340 tūkstošus eiro.

Viens no šīs straujās attīstības faktoriem ir arī uzņēmuma veiksmīgā sadarbība ar interneta gigantu “Google”. 2019. gadā Egilu Šustu uzaicināja uzstāties Liepājas un Digitālo inovāciju parka rīkotajā konferencē “IT diena Liepājā”. Uzstāšanās bija tik iedvesmojoša, ka Egils saņēma piedāvājumu pārrunāt sadarbības iespējas ar “Google”. Izrādījās, ka “Google” ir video satura projekts, kur noderētu “Sense Media” zināšanas un pieredze. Rezultātā pirmajā gadā “Sense Media” saražoja vairāk nekā 4000 minūtes video satura par dažādiem “Google” digitālajiem rīkiem.

“Tas prasa milzīgu vērību pret detaļām, un uz to esam mērķtiecīgi gājuši. Komanda ir ļoti svarīga, bez tās mēs nekur nebūtu tikuši. Ja komandā ir ambiciozi cilvēki, tad var izdarīt ļoti daudz!” uzsver Egils, kurš turklāt ir pārliecināts – lai informāciju tehnoloģiju un radošās industrijas varētu pilnveidoties, mums katram pašam sevi ir jāizglīto un jāpalīdz pārējai sabiedrības daļai izglītoties.

Foto

Diemžēl, šim rakstam nav attēlu.

Citi raksti

Saņem jaunumus e-pastā
Paldies! Jūsu pieteikums ir saņemts!
Diemžēl, neizdevās pieteikties jaunumiem! Mēģiniet vēlreiz!